Dynamo rep.
Ja da må man bite "tenna" sammen, å sakte men sikkert fikse opp bilen da. Må si at jeg ble meget letta da motoren går meget rent og pent da. Men den er vel alt for snill og beskjeden da. Skulle tro det bare var en liten 2 liter jo.

Men hva fant vi ut da vi lot bilen stå med motoren i gang og full belysning… Tja hva kan man vente seg. Og jeg som sa: " det er moro å ha en bil man slipper å skubbe ut og inn av garasjen da"….. Hva skjedde? Jo bilen stoppet…. Hvorfor? Dynamoen er død, sikkert p.g.a. de dustene som hadde drept alle sikringene. Hjelpestart som er koblet feil…

Det var forferdelig trangt å få ut og inn dynamoen, håper jeg slipper og gjøre dette ofte altså!!
Hva skjer? Dynamoen ble levert inn til rep. Men det tok veldig lang tid før jeg fikk den tilbake. De måtte bestille deler fra Danmark. Og når de fikk disse, så ville ikke dynamoen lade..
Ny regulator ble bestilt, og samme resultat… ingen lading.

Verkstedet hadde ingen forklaring på dette, men jeg måtte bare ta med dynamoen og se om den virket i bilen. Det kunne være at dynamoen fikk impulser fra bilen? Og det stemte, den lader helt fint i bilen da. Regulatoren får helt sikkert en styre impuls fra bilen, men det burde jo ikke være noen heksekunst å finne ut for et verksted som er spesialister heller da?
Ja ja.. Etter mange uker, så kunne jeg endelig starte opp bilen igjen på sist lørdag.